Sunday 27 March 2016

Talk

Mar 27, 2016

So this may be a boring post for some, but too bad. I had the opportunity to give a talk in Church today , in the Chișinău 1st branch, and it was all in Romanian. I worked on this for 2 weeks with the help of Inesa Bezede, who corrected my grammar, sentence structure, made suggestions and then listened to me speak. Okay, I hope this works.  
    Sunt foarte recunoscător să fiu astăzi cu DVS aici să vă vorbesc și voi încerca s-o fac în limba Româna . Deci, astăzi voi vorbi despre importanța de a urma profeții. În primul rând, o să vă povestesc o întâmplare,iar mai apoi voi continua cu cateva gânduri relatate de Vârstnicul Ballard, care a fost aici toamna trecută și pe care mulți dintre voi ați avut ocazia să-l cunoașteți.                                                                                                Ceea ce vreau să vă povestesc s- a întâmplat primavară trecută, când am mers la pescuit la lacul din Saskatchewan nordic, o provincie din Canada. Lacul are lungimea de 60 km și lațimea 3 până la 5 km. Am călătorit spre destinație cu un avion mic  . Acest lac este un loc foarte bun de pescuit, și zona  este foarte frumoasă. Am pescuit întro barcă mică de aluminiu. A doua zi am avut mai puțin noroc și am pescuit pe timp de ploaie. Ploaia nu a încetat toată ziua și valurile erau din ce în ce mai mari. în partea de nord a Canadei, apele lacurilor sunt foarte reci, deci ar fi fost o prostie să sărim în apă, . Am mers 15  kilometri mai departe să pescuim.  A început să bată foarte tare vântul și  ploua cu găleata. Eram foarte uzi, dar am prins mulți pești. Dupa 6 ore, valurile erau forte mari, și vântul foarte puternic. Barca se unpluse cu apă , noua ne era foarte frica și frig. Am întrebat dacă putem să ne punem vestele de salvare pe noi,iar ghidul ne-a spus că nu avem nici-o vestă în barca. El a spus că este un șofer bun . Crediți că trebuie să sărim din barca atunci când vremea este rea? Nu! Ne-am ținut în barca și ne-am rugat să ajungem în siguranță în tabăra. Ne-a luat mult timp să ne întoarcem, dar ghidul nostru a fost foarte competent . Dupa o oră și jumătate, am ajuns în tabăra uzi până la piele ,înghețați de frig, dar  teferi. Eram nemulțumiți  că nu am avut veste de salvare, și am vorbit acest lucru cu ghidul .
     Vârstnicul Ballard a vorbit despre faptul că trebuie să stăm în barcă și despre Vechea corabie Sion. El a comparat activitatea noastre ca membri ai Bisericii cu o barca mare,care se numește Sion. A comparat experiență noastra în această viată cu  apele înspumate și rapide, si a spus că ghizii experimentați care cunosc bine râul au trei reguli, 1. Stai în barcă.  2. Poartă întotdeauna o vestă de salvare  3. Ține-te mereu cu ambele mâini.  Președintele Brigham Young a fost primul profet care a făcut aceasta comparație - El a spus odată: „Suntem în mijlocul oceanului. O furtună se apropie şi, precum spun marinarii, aceasta trudeşte din greu. «Nu voi rămâne aici», a spus unul; «Nu cred că aceasta este „corabia Sion”». «Dar suntem în mijlocul oceanului.» «Nu îmi pasă, nu voi rămâne aici.» Acesta îşi dă jos haina şi sare peste bord. Oare nu se va îneca? Ba da. Aşa se va întâmpla şi cu cei care părăsesc această Biserică. Este «vechea corabie Sion», să stăm în ea!” M-am gândit la aceasta când eram pe timp de furtună cu barca pe apa  foarte agitată.Nu, se va îneca.  Președintele Young a spus, de asemenea, atunci când apa se va liniști, oamenii se vor duce afară, sau să înoate și nu se vor mai reîntoarce în barcă. Ar trebui să rămână în barca adică Biserică.
     Atunci când Vârstnicul Ballard a repetat regulile când suntem în  barcă. 1. Stai în barcă. El a comparat aceasta cu faptul că trebuie să urmăm sfaturile  profeților și apostolilor, care sunt ghizi cu experiență. El a spus- Am descoperit pe parcursul slujirii mele că cei care s-au pierdut [şi] au devenit confuzi sunt, de obicei, cei care au uitat cel mai des… că, atunci când Prima Preşedinţie şi Cvorumul celor Doisprezece vorbesc într-un glas, acela este glasul Domnului care dă instrucţiuni pentru acea perioadă. Domnul ne aminteşte: «Fie prin propriul Meu glas, fie prin glasul slujitorilor Mei, este acelaşi lucru» [D&L 1:38]”5.

Conducătorii locali ai Bisericii, asemenea ghizilor experimentaţi care cunosc râul, au învăţat din experienţele vieţii, au fost instruiţi şi au avut ca mentori apostoli şi profeţi şi alţi oficianţi generali ai Biserici şi, mai ales, au fost instruiţi de Însuşi Domnul. *  Când eram în barca mea în timpul furtunii, am fost foarte bucuros ca avem un ghid care ne-am condus îin apoi în tabară, și care a putut să vadă calea în ciuda furtuii și  să conducă barca în siguranță. Eu nu aș fi putut se fac aceasta.Eram foarte fericit că am avut un ghid competent. Membrii Bisericii sunt binecuvântați să aiba un profet astazi  pentru ca să-l îndrume în  viețiile lor.
   Regulă 2. Poartă întotdeauna vesta de salvare. Aceasta regulă reprezintă cuvintele și mesajele profeților, care le avem în scripturi. Câteodată credem că nu avem nevoie să purtăm vestă de salvare, dar când vom întimpina greutăți, vom vrem să avem vesta. În viețile noastre, noi deseori uităm să citim scripturile, dar când noi avem nevoie de cunoastere de la Dumnezeu, ne dorim să fi citit scripturile. Fără vestă de salvare, îmi era frică. Fără scripturi, suntem vulnerabili în aceasta lume. A citi scripturile este mai  important decât o vestă de salvare, pentru că ele ne vor aduce  mai aproape de Salvatorul nostru și ne-ajută să avem Spiritul cu noi. Nu este corect să nu citim scripturile în fiecare zi .
    Regulă 3. Ține-te mereu cu ambele mâini. Vârstnicul Ballard a comparat aceasta cu postul și rugăciunea. Vârstnicul Ballard ne-a spus că trebuie să fim asemenea fiilor lui Mosia și care au dedicat mult timp rugăciunii și postului. Atunci când DVS veți nimeri într-o furtună, cred că vă veți ține cu ambele mâini. Avem nevoie de rugaciune în viețile noastre, pentru că deseori avem furtuni care ne amenința fizic și spiritual.
      Știu că suntem conduși  la un profet și apostolii. Știu că atunci când îi auscultăm pe ei, vom fi binecuvântați și vom fi mai fericiți. Iubesc Biserica și profetul și încerc să urmez sfaturile lui. Am învațat să stau în barca, și sper că toți o putem face.
     Just so you dont think we sit around and do nothing, we also do some serious religious stuff. I invite any comments on the material, but only from close family and friends. Thank you. If you are a Romanian or fluent in the language, there may be the odd spelling mistake.

No comments:

Post a Comment